Kobiety na treningu uprawiają sport

Przegląd sportów, które warto zacząć trenować na wiosnę

20 marca rozpoczyna się astronomiczna wiosna. Pierwszy dzień nowej pory roku jest znakomitym momentem, aby wdrożyć nowe postanowienia i zacząć aktywizować się fizycznie. Lepsza pogoda na zewnątrz zachęca do podejmowania aktywności sportowych. Jakie ćwiczenia są warte rozważenia w kontekście rozpoczęcia zdrowego trybu życia? Wyróżniamy 5 sportów, których uprawianie warto rozważyć w nadchodzącym sezonie wiosennym. W co warto się wyposażyć, aby pełniej czerpać radość z aktywności?

1. Jazda na rowerze

Nie musimy posiadać nowoczesnego jednośladu, aby zacząć być aktywnym na wiosnę. Kiedy śniegi stopnieją, a temperatura panująca na zewnątrz podniesie się ponad dziesiątą kreskę – warto wsiąść na rower, by oddać się wspaniałej przygodzie. Z pewnością w naszej okolicy znajduje się wiele mało uczęszczanych dróg, którymi możemy pojeździć na wiosnę. Jazda na rowerze całościowo wzmacnia ciało i trenuje bardzo dużo partii mięśniowych.

2. Piłka nożna

To jeden z najpopularniejszych sportów do uprawiania na wiosnę. Aby bezpiecznie grać w piłkę warto wyposażyć się w dobre buty piłkarskie. Powinniśmy unikać intensywnego grania na betonie – rodzi to niebezpieczeństwo powstawania urazów. Buty piłkarskie muszą być dopasowane i wygodne, tak aby sprint był jak najszybszy. Piłka nożna wzmacnia przede wszystkim mięśnie nóg, ale również oddziałuje na psychikę, zwiększając m.in. zdolność do podejmowania ekspresowych reakcji. Buty piłkarskie to nie wszystko – warto zadbać o dobrą ekipę z którą możemy grać i zieloną przestrzeń!

3. Bieganie

Można zacząć od lekkich truchtów, a skończyć… no właśnie, nie ma takiej granicy, na której można by było się zatrzymać. Kilka miesięcy intensywnego treningu, w zależności od osobistych predyspozycji, może pozwolić nam na ukończenie półmaratonu. Nie trzeba jednak biegać po to, aby osiągać konkretne cele. Rozruszanie się na wiosnę jest niezwykle przydatne w kontekście poprawienia własnego zdrowia. Biegi polecane są praktycznie dla wszystkich – nie wymagają specjalnych umiejętności, w końcu biegać każdy może.

4. Koszykówka

Bardzo ciekawy i wymagający sport. Potrzeba nieco czasu, aby przyzwyczaić się do wielkości piłki i wysokości kosza. Po opanowaniu podstawowych umiejętności rzucania warto rozpocząć treningi koszykarskie – ćwicząc bieg z piłką i poruszanie się po boisku. Koszykówka jest sportem dosyć wymagającym, ponieważ należy posiadać podzielną uwagę i wyjątkowo dobrą koordynację ruchową. Wszystkiego jednak możemy się nauczyć! Podczas gry w kosza spalamy bardzo dużo kalorii – to znakomita wiadomość dla osób, które chcą się odchudzić na wiosnę.

5. Pływanie

Wiosenna pora to znakomity czas na to, aby rozpocząć swoje treningi na pływalni. W okresie letnim nowe umiejętności okażą się pomocne w przypadku, gdy będziemy chcieli popływać w morzu. Treningi pływania aktywizują całe ciało i wzmacniają poszczególne partie mięśniowe. Wizyta na pływalni może być swojego rodzaju przełamaniem i pomocą do tego, aby w końcu nauczyć się pływać! Co ciekawe, pływanie jest jednym z niewielu sportów, który wzmacnia większość mięśni w ciele człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Duże mieszkanie z antresolą Previous post Dlaczego warto zdecydować się na mieszkanie z antresolą?
Kobieta w modnych wiosennych wzorach i kolorach Next post Na jakie wzory warto postawić tej wiosny?